Stad Leuven

Case Stad Leuven

Erfgoed? Dat zie je van hier

Doelstelling:

Met deze campagne wil Stad Leuven de Leuvenaar trots maken op het eigen erfgoed.  Waarbij de inwoners in eerste instantie moeten weten wat voor een groot erfgoedaanbod de stad wel heeft.

Boodschap:

Erfgoed is meer dan een lijst historische gebouwen. Ook buurten of moderne gebouwen kunnen erfgoed zijn. Soms is het een gebouw of buurt waarvan je het absoluut niet had verwacht. Leuven zit vol erfgoed en dat is iets om trots op te zijn.

Creatief concept:

"Erfgoed? Dat zie je van hier." De slogan heeft een dubbele betekenis:

  1. Overal waar je gaat in Leuven kun je erfgoed zien
  2. Je zal soms verrast zijn van wàt er allemaal erfgoed kan zijn

De eenvoudige boodschap vertaalde zich naar straatstickers, affiches en vijf filmpjes waar 'locals' vertellen over erfgoed in Leuven. Voor trotse bewoners maakten we een kaartje met: "Fier op erfgoed van hier!"

Gelijkaardige projecten